Research: Collaborative Alternate Reality Gaming in Patient Care


Beste jury, beste bezoeker, beste Judith,

Van harte welkom op deze weblog, waarin ik samen met mijn collega Judith van Hooijdonk onze ervaringen op het gebied van innovatie en onderwijs deel. Deze post staat in het teken van mijn aanvraag voor de promotiebeurs voor leraren 2014.

Op dinsdag 10 juni heb ik daar onderstaande toelichting gegeven op mijn onderzoek:

Deze presentatie is met Layar verrijkt. Download de app en ga op zoek naar de knoppen en links voor extra informatie

 

Om juist in 8 minuten een onderzoek en een idee uit te leggen waar je de komende 5 jaren (minimaal) mee bezig gaat zijn, dat is erg lastig. In die 8 minuten (en 17 minuten ondervraging) kun je niet alle informatie kwijt die je wil geven. Je kunt er niet alle inspiratie delen die je in de afgelopen tijd gekregen hebt. Je kunt er niet vertellen over de moeilijkheden die je verwacht en hoe je denkt die aan te pakken. En je kunt niet uitwijden over de projecten die je rondom gaming in onderwijs al gedaan hebt en de lesson’s learned die je daarvan hebt meegenomen.

Wat is er niet aan bod gekomen? Een kort overzicht:

    • De ‘vaste’ lezer zal wel al zuchten, maar ik heb het niet of nauwelijks over Jane McGonigal kunnen hebben. Niet over haar inspirerende TED Talks. Niet over haar boek: “Reality is Broken” en al zeker niet over de ontmoeting die ik met haar gehad heb en het (twitter) contact over onderzoek rondom SuperBetter. Ik heb ook niet kunnen vertellen over de onderzoeken rondom SuperBetter die ik al aan het volgen ben van: Lise Worthen-Chaudari en Ann Marie Roepke.

IMG_5232

  • Ik heb niet genoeg kunnen vertellen over Games 4 Health Europe, over het congres in Boston rondom Games 4 Health waar ik volgende week naar toe mag. En over onze bezoeken aan de Educause en de Surf Onderwijsdagen, waarin we rondom het gebied van gaming in het … veel inspiratie op hebben gedaan.
  • Ik heb onvoldoende mijn trots kunnen tonen over mijn college docenten bij projecten als ‘minor de DigiCoach’ (Awardwinning!), Minor Web&Beyond, SoMeGa en andere ‘gaming’ onderwijsvormen die we gemaakt hebben. Hopelijk is het duidelijk geworden dat het maken van een game een kwestie is van vaak spelen, vaak herbouwen, veel met de ‘spelers’ praten en steeds weer opnieuw aan de spelmechanismes werken. Vooral de DigiCoach en Aan ‘m Game ze hebben me dat geleerd.
  • Ook de VRRROOM en ZuydRobotics is niet aan bod gekomen. Juist projecten waarin dat ik had kunnen laten zien dat je met de energie, inzet en de passie van studenten enorme stappen kunt maken. Stappen die vaak nog sneller gaan dan dat je zelf verwacht, maar dat het neer komt op het raken van de juiste snaar.
  • Om nog maar te zwijgen over… (grijns, ons gehele blog is wat dat betreft een verzameling van inspiratie en innovatie)

Niet dat ik de illusie heb dat de jury, de posts in deze blog kan meenemen in haar oordeel, maar ik denk wel dat het allemaal ondernemende professionals zijn die wellicht via deze blog weer op nieuwe ideeën en suggesties komen voor hun eigen werkveld. If so, mission accomplished!

Groet Marcel

 

Geplaatst op 9 juni 2014, in 2 B PhD JAMS, Miscellaneous. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Kennis delen? Ja graag!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: